Het is onze missie om de grootste producent van dierenvoeding in Europa te worden, zowel in merkproducten als huismerken, waarbij we onze partners de beste prijs-kwaliteitverhouding, uitstekende service en verantwoord categoriemanagement bieden. Ons aanbod van dierenvoer wordt ondersteund door voortdurende innovatie en een uniek Europees productienetwerk.
1. Wie ben je en wat is je functie?
Ik ben Eric Arnoldussen en ik ben de General Manager voor de meeste West- Europese landen bij Partner in Petfood. Verder mag ik onderdeel uitmaken van het bestuur van de NVG. Ik houd me in deze rol met name bezig met communicatie.
"Volg jij ons trouwens al op Linkedin?"
Daarnaast ben ik vader van mijn dochter Jasmijn (9) en zoon Jesper (5), en ben ik getrouwd met Karolien. We hebben een Britse Korthaar, Jip (2). Naast werk en familie haal ik veel energie uit sporten.
In januari 2020 ben ik met veel plezier in deze sector begonnen na lang in binnen en buitenland te hebben gewerkt voor multinationals. Voor deze multinationals heb ik me met name met persoonlijke verzorging, margarine, luiers en wasmiddelen bezig gehouden. De sector waar wij nu in samenwerken geeft mij enorm veel voldoening. Ik ben dan ook blij met de overstap die ik heb gemaakt.
2. Wat zou men over jullie bedrijf moeten weten?
Wij produceren niet alleen met trots private labels voor retailers maar hebben ook onze eigen merken. Daarnaast krijgen we ook het vertrouwen van bekende a-merken om voor hen te mogen co-manufactureren. PPF heeft jarenlange ervaring met het ontwikkelen en produceren van honden- en kattenvoer in de vorm van zeer toegewijde collega’s. Een groot aantal zit ook in de werkgroepen van de NVG, en is ook betrokken bij FEDIAF. Tot slot hebben wij een Europees geintegreerd netwerk van productielocaties die het hele pet food assortiment afdekken.
3. Wat was er in de afgelopen 50 jaar heel belangrijk voor de huisdiervoedingssector als geheel?
Wij zien een aantal zaken terugkomen. De kwaliteit van pet food is naar een veel hoger niveau gebracht, de diverse segmenten hebben zich steeds verder gedifferentieerd. Als je over uitersten spreekt, dan ga je van zo goedkoop mogelijk tot Super Premium met hoge vers vlees inclusie tot volledig plant based, van graanvrij tot mono protein tot insect based, etc. Daarnaast is de bewustwording en kennis van consumenten toegenomen, mede als gevolg van de al dan niet zinvolle informatie op social media.
4. Wat worden de grootste kansen/uitdagingen voor de huisdiervoedingssector in de toekomst?
Wij hebben het voorrecht om voor een sector te werken die snel groeit en waarin je echt impact kan maken op het geluk van mensen en het welzijn van dieren. Door hogere kwaliteit van huisdiervoeding, een breder aanbod maar ook door verdere verduurzaming. De grootste uitdagingen zien wij in de beschikbaarheid en kwaliteit van grondstoffen. Daarnaast zal het betaalbaar houden van goede producten voor de consument ook enorm belangrijk blijven. Tot slot helpt social media om consumenten beter te informeren en biedt het meer transparantie. Zoals bij alles, zit hier ook een keerzijde aan. De informatie is niet altijd correct of volledig, wat de sector kan schaden.
5. Wat zou je NVG als club toewensen voor de toekomst?
Dat de NVG ook de komende 50 jaar impact kan blijven maken zoals het de eerste 50 jaar heeft gedaan. Een stijgend aantal leden helpt bij het creëren van draagvlak en daarmee de impact die je kan maken als sector.
Nederlandse Voedingsindustrie Gezelschapsdieren (NVG)
Reitseplein 1
5037 AA Tilburg
© 2002 - 2024 | Nederlandse Voedingsindustrie Gezelschapsdieren